Ekstranetas | Virtuali mokymosi aplinka

SUAUGUSIUJU MOKYMAS.gif

TARPTAUTINĖ PATIRTIS PROFESINIŲ KOMPETENCIJŲ TOBULINIMUI
2016-1-LT01-KA116-023039

Dotacijos gavėjas: Šiaulių profesinio rengimo centras

Projekto partneriai:
BERLINK ETN GMBH, Vokietija
OTC DAIHEN EUROPE GmbH, Vokietija

Projekto biudžetas: 91.354,00 €

Projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai.

Dalyvių įspūdžiai:

Stažuotė Čekijoje (2016-11-13 – 2016-12-14)
Arūnas Bagdonas, staliaus specialybės mokinys
Mėnuo, praleistas Čekijos Respublikoje, buvo labai šaunus, įdomus ir pilnas įspūdžių. Man ten patiko, nes pamačiau gražų šalies kraštovaizdį, o atliktos užduotys buvo pakankamai stipriai susijusios su staliaus specialybe. Kadangi praėjusiais metais vykau į stažuotę Italijoje, galiu lyginti – Čekija man daug mielesnė. Čia dirbant buvo lengva susikalbėti su kitais darbuotojais, visi aplink buvo draugiški. Pažintinės išvykos savaitgaliais buvo labai įdomios, o mūsų koordinatoriai Čekijoje buvo malonūs ir pagelbėdavo, jei kildavo kokių nors problemų.

Žanas Žerzdevas, apdailininko (statybininko) specialybės mokinys
Aš buvau išvykęs į stažuotę Čekijos Respublikoje. Visa grupė 31 dienai buvome apgyvendinti Ostravos apartamentuose miesto centre. Stažuotėje dalyvavome šešiese ir visų nuomonė sutapo: ši kelionė buvo geriausias metų įvykis. Dirbome Beskidų kalnuose, renovavome seniausią ten įkurtą kotedžą. Dirbome staliams priskiriamus darbus - lakavome, dažėme, gręžėme lentas, jas pjaustėme, tvarkėme ir montavome kėdes. Oro sąlygos buvo palankios, nuo 4 laipsnių šalčio iki 4 laipsnių šilumos. Po darbų turėdavome laisvo laiko, savaitgaliais buvo organizuojamos išvykos į Prahą, Beskidų kalnų pažintinis takas, Tatra mašinų muziejų. Tiesa, Prahoje buvome paklydę tačiau tik dar kartą įsitikinome, kad čia žmonės labai geri bei kultūringi, nes visi užkalbinti stengėsi padėti, nurodydavo kryptį link mūsų tikslo, bendravo su mumis labai draugiškai. Taip pat sutikome ir lietuvių, juk dabar mūsų tauta išsibarsčiusi po visą pasaulį. Labai dėkojame mokyklai už suteiktą galimybę ir kitiems siūlome dalyvauti projektuose mokyklos, miesto ar tarptautiniu mastu. Vieningai nusprendėme, kad ši išvyka mums buvo geriausia Kalėdų dovana.

Stažuotė Portugalijoje (2016-11-13 – 2016-12-14)
Egidijus Bilevičius, padavėjo barmeno specialybės mokinys
Stažuotės Portugalijoje, Dianos restorane, metu išmokau daug, pradedant pasiruošimu darbui, baigiant restorano uždarymo darbais. Tai pat pramokau priimti žmones, juos pasodinti prie staliukų, juos aptarnauti, atnešti pirma užkandį, vandens. Be to, daug sužinojau apie portugališko vyno rūšis, kaip jį žmonėms pasiūlyti, įpilti, susipažinau su tradicine Portugalijos virtuve. Džiaugiuosi, kad išmokau labai greitai paruošti stalus rezervacijai nuo 6 iki 16 žmonių ir juos kokybiškai aptarnauti. Smagu, kad dalyvavau projekte. Manau, kad lengviau susirasiu darbą ir jame galėsiu panaudoti viską, ką išmokau Dianos restorane.

Rugilė Jurkevičiūtė, konditerio specialybės mokinė
Portugalijos gamta paliko neišdildomą įspūdį. Patiko ne tik pastatų grožis, bet ir gatvėse augantys apelsinai, citrinos bei bananai. Taipogi įgijau ir nemažai praktikos, ne tik išmokau gaminti skaniausius sūrio tortus ir desertus, bet ir jų pavadinimus portugalu kalba. Ši kelionė buvo pati įsimintiniausia šiais metais ir su mielu noru grįžčiau atgal.

Tomas Mituzas, virėjo specialybės mokinys
Atvykęs į Portugalija netekau žado išvydęs nuostabius šios šalies vaizdus. Tačiau ši kelionė nebuvo tik vaizdai (nors tai man asmeniškai buvo vienas įsimintiniausių dalykų). Dirbdamas virtuvėje išmokau begalę naujovių, pradedant padažais, baigiant jūros gerybėmis. Pamačiau ne tik krevetes, moliuskus ar jūrines sraiges, bet ir visą iškeptą paršiuką. Nustebino tai, kad portugalai valgo viską, nuo knyslės iki uodegos. Tačiau mano įsimintiniausi įvykiai nėra susiję vien tik su virtuve. Tik gavę laisvą dieną ar savaitgalį, lėkdavom vis į kitokią kelionę, pvz. vykome į Porto miestą kur pamatėme nuostabų Kalėdinės eglutės įžiebimą. Taip pat aplankėme Ispaniją, kur valgėme ko gero skaniausius ledus savo gyvenime. Juokinga, tačiau stažuotės metu džiuginom vietinius portugalus vaikščiodami marškinėliais trumpomis rankovėmis, kai tuo tarpu jie vaikščiodavo su striukėmis. Apibendrinant, ši kelionė paliko nepakartojamus įspūdžius ir net nedvejodamas apsilankyčiau ten dar kartą.

Lina Astrauskaitė, virėjo specialybės mokinė
Pabuvoti Portugalijoje buvo kažkas neįtikėtino, kuomet gali mandarinus skinti nuo medžio lyg obuolius, maudytis Atlanto vandenyne, kai patys portugalai laiko tave išprotėjusiu ir fotografuoja. Žmonės užsienyje draugiškesni, malonu būna kai eini gatve ir nepažįstamas berniukas tiesiog tau besišypsodamas mojuoja. Darbo kolektyvas taipogi buvo draugiškas, toks kai gali pajuokauti kaip lygus su lygiu ir visai nesvarbu, kad nemoki kalbos, nes suprasti vienas kitą iš parodytų gestų gali būti tik smagiau.
Savaitgalių ekskursijos praplėtė akiratį: naujos šalies istorija, kraštovaizdis, pramogos. Ten buvo smagu.

Stažuotė Vokietijoje (2016-10-06 – 2016-11-06)
Augustinas Marius Mačėnas, automobilių elektromechaniko specialybės mokinys
Šių mokslo metų pradžia grupei Mechanikos skyriaus mokinių buvo ypatinga tuo, kad jie gavo unikalią galimybę visą mėnesį gyventi ir semtis profesinės patirties Vokietijos sostinėje Berlyne.
Taigi, sėkmingai praėjus dalyvių atranką ir besikraunant lagaminą, į mano galvą vis užklysdavo abejonės ir nerimo mintys. Kaip ten viskas bus? Kaip ten mums seksis? Iš vienos pusės, reikalo pergyventi visiškai nebuvo, nes mums buvo paaiškinta, kad viskuo jau yra pasirūpinta - gyvensime šeimose po kelis mokinius. Praktiką atliksime taip pat po kelis žmones, keliuose automobilių serviso centruose. Galvos sukti nereikėjo net ir dėl maisto ar transporto ir tuo jau buvo pasirūpinta.
Tačiau iš kitos pusės, žmogaus prigimtis ir vaizduotė vis tiek veikė ir galvoje sukosi įvairios mintys, pvz. „O kas ten per žmonės arba ką man ten reikės daryti servise? Juk aš žalias, ką tik įstojau į pačią mokyklą!“.
Bet kelio atgal jau nebuvo, lagaminas sukrautas, žadintuvas nustatytas – keltis reikia 3 nakties…
Spalio 6 d. po ankstyvos kelionės į Rygą ir skrydžio iš Rygos į Berlyną, pagaliau nusileidome ūkanotame Berlyne. Pirmos mintys... Keista, bet nors gyventojų ten netoli 4 milijonų, miestas neatrodo lyg suspaustas megapolis, bet labai platus ir žalias.
Neilgai trukus, susitikome ir su mus priimančia vokiečių šeima, su trimis vaikais. Nors pradžioje buvo nedrąsu ir pynėsi liežuviai, tačiau ilgainiui bendra kalba buvo rasta, (ypač prie bendro stalo), o kelionės pabaigoje susidraugavome taip, kad net iki šiol, karts nuo karto palaikome ryšius.
Susipažinus su šeimomis, atėjo šioks toks nusiraminimas, nes jau buvo aišku, kur turėsim stogą virš galvos ir „lėkštę“ ant stalo. Liko sužinoti, kur yra tos mūsų praktikos vietos. Kadangi iki praktikos servisuose pradžios turėjome dar keletą laisvų dienų, jas išnaudojome miestui pažinti, o tiksliau, mokėmės ir mėginome orientuotis, kaip nuo namų atvykti į centrą, į darbą ar kitur. Pradžioje buvo visokių kuriozų, kai vietoj metro įlipome į tramvajų ir kažkur nuvažiavome, tai atėję į susitikimo vietą sužinojome, kad kiti mūsų grupės nariai nežinia kur yra ,,nublūdiję” mieste kuris gyventojų skaičiumi beveik du kartus lenkia mūsų Lietuvėlę. Tačiau nepraėjus daug laiko, dauguma iš mūsų jau buvo neblogai įvaldę orientavimosi mieste gebėjimus.
Servisai – atėjo tikrosios praktikos laikas. Vieni mūsų pakliuvo į didesnius, kiti į mažesnius servisus. Aš su dar trimis kolegomis pakliuvau į nedidelį servisą su dviem keltuvais ir vienu meistru. Pradžioje, kaip ir visada, buvau kaip sustingęs, negelbėjo dar ir tas faktas, kad meistrelis angliškai temokėjo „yes“, „no“ ir „baby“. Tai pradžioje buvo įdomu, nes jeigu jo ko nors klausdavai, gaudavai tokį atsakymą: „yes baby“ arba „no baby“… teko apsiprasti… Apsipratau.
Kadangi tik neseniai įstojau mokytis, atsakingų darbų nelabai tekdavo daryti, tačiau šioje praktikoje man svarbiausia buvo pamatyti ir suprasti – ar baigęs mokslus aš norėsiu dirbti autoservise. Pradžioje dariau pagalbinius darbus, t. y. palaikyti, paveržti, atsukti, užsukti, pakeisti ratus. Praktikos gale jau sugebėjau atlikti ir kitokius darbus, kaip numontuoti ir užmontuoti padangą, ją subalansuoti. Teko stebėti ir kitus įdomius darbus, variklio keitimą, diagnostiką ir t.t.
Dar būtų galima daug rašyti apie tas keturias savaites praleistas autoservise ar apie bendravimą su šeimomis , tačiau negalima paneigti jog patį didžiausią įspūdį paliko pats miestas. Nors pradžioje jisai neatrodė toks didelis, vėliau keliaujant ir besižvalgant supratau, kad Berlynas yra iš tiesų didžiulis miestas, kuriame veiklos rastų bet kas. Nori „šopintis“ – prašom, nori „baliavoti“ – prašom, nori ,,kultūrintis” – labai prašom. Galimybės yra didžiulės. Aš asmeniškai stengiausi kuo daugiau pamatyti ir nors buvau ten 4 savaites, galiu drąsiai pasakyti, kad mačiau ir buvau tik svarbiausiuose ir garsiausiose vietose, o kiek dar liko nepamatyta…
Mano patarimas tam kas kada nors ilgesniam laikui vyks į Berlyną – aplankykite „Muziejų salą“, Nacionalinį istorijos muziejų, Technikos muziejų, Berlyno katedrą, Parlamento rūmus ir TV bokštą. Sėskite į traukinį ir pakeliaukite iš Rytų Berlyno į Vakarų Berlyną ir jeigu būsite atidūs, galėsite išvysti istorinius miesto padalijimo pėdsakus. Arba tiesiog nueikite į blusų turgelį ir raskite kokį mielą menkniekį.
Šiuo savo pasakojimu norėjau pasakyti tik tai, kad jeigu jums kada nors pasitaikytų proga išvykti pagal Erasmus+ programą, nedvejokite dalyvaukite. Galbūt kartais gali pasitaikyti kokia nors sunkesnė akimirka, tačiau sugrįžus iš stažuotės suprasite, kad patyrėte vieną puikiausių ir įdomiausių nuotykių savo gyvenime.

Stažuotė Suomijoje (2017-01-16 – 2017-02-16)
Eisvė Kvasytė, higieninės kosmetikos kosmetiko specialybės mokinė
Buvau išvykusi į stažuotę Suomijoje, kurioje įgavau nemažai profesinės patirties.
Atvykus mus pasitiko labai šiltai ir draugiškai. Mums įsikūrus, pailsėjus po kelionės sekančią dieną jau apsilankėme mokykloje ir susipažinome su mokytojais bei savo higieninės kosmetikos kosmetiko specialybės darbais. Pirmoji savaitė buvo ne itin užimta, o tiesiog pažintinė, tačiau toliau buvo vis įdomiau. Susipažinome su merginomis, kurios per 4 savaites išmokė mus kaip atlikti manikiūrą, pedikiūrą, veido procedūras, kūno masažą, depiliacijas. Gavome progų tiesiogiai padirbėti su klientais, teikti jiems grožio paslaugas. Žinoma, buvome stebimos mokytojų, tačiau viskas vyko labai sklandžiai ir įgavome puikios patirties.
Pačioms tai pat teko galimybė pasijusti kaip SPA centre ir gauti įvairų grožio procedūrų.
Be to, kartu su mokyklos mokiniais bei studentais iš kitų šalių buvome išvykę paslidinėti, kur tikrai puikiai praleidome laiką, kepėme dešreles ant laužo ir susipažinome vieni su kitais.
Visas laikas, praleistas Suomijoje, buvo didelė patirtis mums – labai norėjome pamatyti, kaip higieninės kosmetikos kosmetikai yra ruošiami kitoje šalyje, pamatyti kokios mokymosi sąlygos, kokios priemonės naudojamos, pamatyti kaip atliekamos procedūros, bei žinoma pabendrauti bei susipažinti su skirtingais žmonėmis siekiančiais tokių pačių tikslų.